princemob.ro

Mobilierul ergonomic: soluția pentru un mediu de lucru sănătos și eficient

Moft sau prioritate?

Pe măsură ce înțelegem mai bine cât de mare este impactul unui birou bine proiectat asupra productivității, nivelului de satisfacție al angajaților și succesului operațional, din ce în ce mai mulți angajatori își dau seama de importanța prioritizării ergonomiei.

Mai jos vom discuta despre mai multe aspecte ale ergonimiei la birou și despre impactul asupra wellbeing-ului angajaților, al eficienței financiare și al susținerii unei reputații sănătoase ca afacere.

Ce trebuie să știi despre ergonomie ca angajator

Efectele asupra sănătății și wellbeing-ului angajaților

Modul în care este proiectat un birou are un impact direct asupra angajaților. Problemele apar când ergonomia unui workstation nu se potrivește cu poziția naturală a corpului.

Dacă scaunele nu sunt proiectate corect și când birourile nu au setup-ul optim, angajații care lucrează stând jos pot suferi de probleme cu spatele, dureri cervicale și lombare și afecțiuni provocate de acțiuni repetitive.

Nu numai că ergonomia are consecințe fizice, ea poate influența sănătatea mentală. Disconfortul și efortul fizic pot spori nivelele de stres și reduce abilitatea de concentrare.

Legătura dintre ergonomie și satisfacția la locul de muncă

Investiția în mobilier ergonomic denotă implicare din partea companiei și creează o relație pozitivă între angajați și organizație. Când un angajator prioritizează confortul și wellbeing-ul angajaților prin spații de lucru ergonomice, aceștia vor simți un nivel mai crescut de satisfacție atunci când sunt la birou.

Reversul medaliei: neglijarea ergonomiei duce la disconfort și stres fizic – obstacole care împiedică angajații să se implice pe deplin în rolurile lor.

Absenteism și sănătate

Angajații care sunt afectați de probleme musculo-scheletice sunt mai predispuși să își ia concediu medical și să lipsească de la muncă. Mai mult de atât, compania trebuie să susțină cheltuielile financiare asociate costurilor mai mari pentru bolile provocate de condiții incorecte de lucru.

Există o legătură clară între companiile care nu respectă principiile ergonomiei și cheltuielile mari asociate absenteismului medical. Făcând o conexiune între cele două, angajatorii pot înțelege impactul vizibil și tangibil al mobilierului corect ales pentru profitabilitatea companiei lor.

Rolul ergonomiei în recrutare și retenție

Dincolo de fișa postului, în momentul în care cauți un loc de muncă ești atent și la alți factori – inclusiv mediul de lucru. Scaune confortabile, birouri ajustabile pe înălțime și un mediu cu design original și estetic: companiile care prioritizează confortul fizic și starea de bine a echipei se poziționează ca angajatori atractivi pe o piață competitivă.

Mai mult decât atât: odată ce ai atras angajați competenți, meținerea standardului ergonomic este esențial pentru a-i și păstra. Angajații care au un mediu de lucru confortabil sunt mai dispuși să rămână pe termen lung într-o companie.

Cum poți îmbunătăți ergonomia la birou?

În primul rând, trebuie să aplici câteva reguli pentru setup.

Este important ca o companie să pună la dispoziție birouri ajustabile pe înălțime care pot acomoda mai multe tipuri de caracteristici fizice și moduri de lucru – același lucru se aplică și la scaunele de birou.

Angajații trebuie să aibă opțiunea de a-și personaliza spațiul de lucru pentru a se bucura de suport și confort maxime.

Birouri ajustabile: cum să stai jos, cum să stai în picioare

Înălțimea ideală pentru un birou ajustabil trebuie să fie… ajustată în funcție de fiecare angajat.

Fie că alegi să stai jos sau în picioare, caracteristicile ergonomice ale biroului sunt cel mai bine puse în valoare dacă:

  • completezi setup-ul cu un scaun ergonomic
  • coatele și genunchii sunt la un unghi de 90 de grade
  • torsoul este la un unghi de 90-100 de grade comparativ cu coapsele
  • păstrezi labele picioarelor lipite de podea
  • capul este într-o poziție neutră
  • mouse-ul este lângă tastatură

Dacă vrei să lucrezi în picioare, atunci trebuie să ții cont de câteva elemente pentru a asigura poziția corectă:

  • genunchii sunt ușor îndoiți, iar capul privește fix înainte.
  • pantofii pe care îi porți trebuie să susțină o poziție corectă a coloanei – optează pentru încălțări confortabile.
  • ține ochii la o distanță de 51-71 cm de monitor. Vei ști că stai în poziția corectă dacă nu te apleci în față.
  • încheieturile trebuie să fie cât mai drepte și lipite de blat.

La Princemob vei descoperi în opțiuni de birouri ajustabile de la cei mai renumiți producători din domeniu: Ahrend, Ceka, Assmann, Koenigh Neurath, Veyhl și Wini – piese în perfectă stare de funcționare cu soluții de integrare cabluri și înălțimi reglabile mecanic sau electric.

Scaune de birou ergonomice: stai jos cum trebuie?

Cum să completezi un birou ergonomic? Simplu: cu un scaun la fel de funcțional și confortabil!

Un scaun de birou este reglabil pentru a se ajusta mai multor poziții de ședere și:

  • oferă suport pentru toată coloanal vertebrală
  • permite ca picioarele să atingă podeaua
  • oferă suport brațelor pentru a le păstra într-o postură relaxată

La Princemob am pregătit o selecție de scaune de birou direct din mediul office din Germania: suport lombar și cervical, cotiere și șezut reglabile pentru cea mai confortabilă poziție la birou.

Pentru a completa beneficiile unui scaun ergonomic trebuie să ai în vedere:

  1. Poziția monitoarelor: pentru a reduce stresul asupra zonei cervicale, este recomandat ca monitorul să fie plasat fix la nivelul ochilor. Ideal poziția monitoarelor poate fi ajustată cu ajutorul brațelor speciale.
  2. Tastatură și mouse: o poziție neutră a încheieturilor este importantă pentru a preveni întinderile incomode. Tastatura și mouse-ul trebuie poziționate la nivelul coatelor. Pe lângă asta, o companie trebuie să furnizeze periferice ergonomice care reduc stresul mișcărilor repetitive.
  3. Un spațiu organizat: menținerea unui spațiu de lucru curat și organizat devine posibil cu ajutorul soluțiilor de management al cablurilor – astfel poți preveni și accidentările provocate de fire întinse în tot biroul.
  4. Accesorii ergnomice: pentru a spori confortul general și a preveni problemele musculo-scheletice, se recomandă furnizarea de echipamente și accesorii de birou ergonomice, cum ar fi suporturi pentru picioare, suporturi pentru încheieturi și covorașe pentru mouse. Aceste accesorii pot îmbunătăți semnificativ starea de bine a angajaților.

Concluzie

Importanța ergonomiei la birou nu trebuie subestimată atunci când îți dorești un spațiu de lucru funcțional și confortabil.

Angajatorii care acordă prioritate ergonomiei se bucură de numeroase beneficii: confortul fizic, creșterea productivității, reducerea costurilor cu asistența medicală și capacitatea de a atrage și păstra resurse umane de top.

Adoptarea ergonomiei angajaților plasează starea de bine a echipei în prim plan și creează medii care promovează confortul și eficiența, cultivând loialitatea, încurajând inovarea și asigurând succesul pe termen lung.

Pentru detalii sau dacă vrei să te convingi la fața locului, te invităm în cele două showroom-uri din București și Cluj pentru a testa fiecare scaun, birou și dulap înainte de achiziție.